sunnuntai 20. maaliskuuta 2011

Hyväntuulinen mummo

Tiukkaa tekee välillä tämä hyvien asioiden bongaus. Toisaalta tämä saattaa myös olla huonomman päivän pelastus, että muistuu mieleen edes ne pienet valonpilkut! Tänään on ollut henkisesti uuvuttava päivä ja olen ollut huonolla tuulella. Voi olla, että ellen olisi nähnyt vaivaa löytääkseni hyviä asioita, ne olisivat unohtuneet täysin ikävien asioiden alle.

Päivän opetuksen sain, kun lähdin Aurelian kanssa kärrykävelylle. Olin tosiaan huonolla tuulella ja kun bussi tuli näin oven läpi, että bussin vaunupaikalla istuu "joku ärsyttävä mummo, joka vie kaiken tilan kasseineen". Mummo antoi kiltisti minulle tilaa ja kysyi haluaisinko istua. Minä vain äkäisenä sanoin ei kiitos. No mummo alkoi kuitenkin juttelemaan ja oli tosi hyväntuulinen tapaus. Minua hävetti oma käytös ja mieliala ja yritin nopeasti korjata tilanteen. Mummo oli käynyt (yli 90v)  äitinsä luona hakemassa ennakkoperintöä ja kassinsa olivat täynnä kaikkea antiikkitavaraa. Tämän mummon kanssa jutellessa tuli tosi hyvä mieli. Eläköön hyväntuuliset mummot! Olen erittäin kiitollinen tälle mummelille päivän opetuksesta ja oikeastaan myös päivän pelastuksesta!

Aurelian kanssa ulkoillessa oli oikein mukavaa. Mutta kuravaatteet on kyllä otettava käyttöön jatkossa, sen verran kiinnostusta mutaa ja vesilätäköitä kohtaan ilmeni :)




Keinu on edelleen suosikki

Myös muut pienet pilkahdukset ovat tuoneet päivääni iloa. Esimerkiksi iloiset ja söpöt koirat. Kadulla käveli  vastaan muutoin ihan tavallinen nainen, mutta hänellä oli aivan poikkeuksellisen kauniit hiukset.  Hänen näkemisestä tuli myös hyvä mieli. Ja lumihangen sisältä törrötti syreenin oksia, joissa oli silmuja! Pienistä asioista se lähtee... :) 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti